Una xerrada sobre Intel·ligència Artificial obrirà 'La nit de la recerca' que se celebrarà a Manresa el 26 de setembre

16/09/2024

La vetllada, que s’emmarca en la Nit Europea de la Recerca, es durà a terme al pati de l’antic Escorxador (plaça Bages) i comptarà amb sis microxerrades sobre projectes d’investigació que es duen a terme al territori. Les inscripcions per assistir-hi estan obertes.

Manresa viurà per quart any consecutiu “La nit de la recerca” que, amb el títol “Amb la recerca fem ciutat”, posarà novament de manifest el potencial investigador de Manresa i refermarà el seu paper com a ciutat universitària. La vetllada, que es farà al pati de l’antic Escorxador, s’obrirà amb la xerrada “Quan la IA s’equivoca: desxifrant els biaixos dels algorismes” i continuarà amb sis microxerrades sobre projectes d’investigació a càrrec d’experts en diferents àmbits.

La xerrada inicial sobre Intel·ligència Artificial anirà a càrrec de la doctora i professora de la UPC Manresa, Andrea Aler Tubella, i, posteriorment i durant aproximadament quaranta minuts, es presentaran sis projectes en format de microxerrada a càrrec d’experts en diferents àmbits:

• “Els fenotips clínics en les lesions del lligament encreuat anterior. Perspectiva biopsicosocial de gestió del risc en prevenció primària i del pronòstic en la rehabilitació”, a càrrec del doctor Rafel Donat Roca, professor del Grau de Fisioteràpia d’UManresa.
  • “De què parlem quan diem recerca?”, a càrrec de Sebastià Vila Marta, sotsdirector de Projectes Estratègics i professor del departament d’Enginyeria Minera, Industrial i TIC de la UPC Manresa.
  • “Impacte de la pandèmia COVID-19 en els marcadors de salut de la població catalana”, a càrrec de Manuel Moreno Vasquez, doctorant industrial de l’Institut Català de la Salut de la Catalunya Central.
  • “Vivir mejor en casa”, a càrrec de Cristina Plaza Cirujeda, directora del Servei d’Ajuda a Domicili (SAD) de Sant Andreu Salut.
  • “Althaia Crono 360. Tecnologia integrada per apropar la prevenció cardiovascular i la rehabilitació cardíaca a domicili”, a càrrec de Núria Santaularia Capdevila, fisioterapeuta cardíaca de la Unitat Funcional de Rehabilitació Cardíaca d’Althaia.
  • “Descarbonització amb residus”, a càrrec de la doctora Maia Montaña, investigadora de l’Àrea Tecnologia Ambiental d’Eurecat.

L’acte es farà el dijous 26 de setembre a les 19 h, al pati de l’Escorxador (plaça Bages). Per assistir-hi, cal inscriure’s prèviament a través d'aquest enllaç.

Nit Europea de la Recerca

“Amb la recerca fem ciutat” a Manresa és un acte organitzat per l’Ajuntament de Manresa, la UPC Manresa, el Campus Manresa de la UVic-UCC, la Biblioteca del Campus (BCUM), l’Observatori de la Recerca de la Catalunya Central, l’Eurecat, Althaia, Sant Andreu Salut i l’ICS Catalunya Central.

La vetllada s’emmarca en la Nit Europea de la Recerca, un esdeveniment públic d’àmbit europeu que se celebra de forma simultània a més de 300 ciutats de 30 països d’Europa al mateix temps, i que està dedicada a la divulgació de la ciència. Els actes de la Catalunya Central estan coordinats per la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya.