15th annual international conference on Hands-on Science (HSCI2018)

M. Dolors Grau i Imma Torra van presentar el seu pòster "Open Science Schooling: one experince of EXPLORATORI" durant el congrés que va tenir lloc del 16 al 19 de juliol a la Facultat de Biologia de la UB a Barcelona.

HSCI és un congrés internacional que va tenir la seva primera edició a Eslovènia el 2004 i des de llavors ha mantingut una edició anual que ha tingut la seu a diversos països de tot el món. Aquesta edició ha estat la primera en el nostre país. Amb seu a la Facultat de Biologia de la UB a Barcelona, el tema era "Advancing Science. Improving Education".

L'objectiu de HSCI és promoure un intercanvi d'experiències sobre bones pràctiques, plans d'estudis i qüestions de política, factors socials i l'aprenentatge de la ciència i altres qüestions relacionades amb l'educació científica i el seu desenvolupament.

Les propostes són convidades a fer presentacions orals o de pòsters, tallers i debats en grup, experiments pràctics, sessions de demostració, estants i exposicions o espectacles científics que abasten tots els àmbits de la ciència i la tecnologia: física, química, geografia, biologia, ciències de la vida, geologia, zoologia, botànica, ecologia, arqueologia, astrofísica, matemàtiques, robòtica, informàtica, sociologia, psicologia, ciències de la salut, etc.

Les professores de la UPC Manresa van participar al congrés internacional amb el seu pòster "Open Science Schooling: one experince of EXPLORATORI" amb el que mostren diferents accions de l'EXPLORATORI dels recursos de la natura en les que s'apliquen metodologies STEAM i Open Science Schooling amb professorat i estudiants de secundària.