Coneixeu Dynamics UPC Manresa

El grup d'estudiants ens explica la seva passió pel món del motor, que significa per a ells competir al Formula Student, quins són els seus objectius,... Si els voleu conèixer millor, no us ho podeu diexar de llegir.

El món del motor i la nostra passió per ell, aquestes foren les bases que varen fer realitat Dynamics UPC Manresa, un equip de competició autogestionat i dirigit per estudiants d’enginyeria, i que a l’any 2015 naixia com a associació de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa.

Temporada rere temporada deixem volar la nostra imaginació i coneixements, dissenyant i construint un monoplaça de competició estil Formula 1 amb l’objectiu de defensar la nostra universitat en la competició automobilística més gran del món: La Formula Student.

Per nosaltres, la Formula Student és més que una simple competició. Durant un parell de dies podem comprovar com la dura feina de tot un any es fa realitat, a la vegada que veiem el nostre cotxe córrer per la pista. Però més que això, el que ens emociona és poder compartir experiències, formar el nostre futur com a enginyers afrontant situacions típiques d’un gran projecte.

Durant cinc anys, la família Dynamics UPC Manresa ha anat creixent, i com a tal, cada nova temporada, el nostre objectiu es tornar més forts que l’any anterior: fer el nostre cotxe una mica més ràpid, una mica més lleuger, un toc més fiable, en essència, fer-lo millor. Des de les primeres passes que donàrem dins aquest complicat món, teníem clar que volíem arribar lluny. Els dos primers DYN varen ser uns bons fonaments pel que seria el DYN-03, amb el que aconseguiríem premis no només a la Formula Student Spain, sinó també a altres localitzacions com els Països Baixos, on assolírem la segona posició a la classificació general.

Per aquest motiu enguany volem pujar al cim de la muntanya. A Dynamics ens agraden els reptes, i aquesta temporada no anava a ser diferent. Arrancant des de zero, amb una dinàmica estudiada juntament amb un nou cor per a la bèstia, un nou motor ocupa el lloc del campió. Un nou paquet aerodinàmic més eficient i una electrònica centralitzada posen el fermall final al que serà el DYN-05, sens dubte, el nostre millor cotxe fins avui.

Però això no és tot. De quina manera podíem involucrar totes aquelles persones que, des de casa seva veuen créixer el projecte i s’emocionen igual que nosaltres? Quan el motor cobra vida per primera vegada o quan s’acobla un aleró... és una tasca complicada. Tot i això, quan quelcom t’apassiona, has de compartir-ho, i per aquesta nova temporada volíem arribar a tota aquesta gent. Per això, creàrem un Crowdfunding. A través d’aquesta plataforma podem saber, no només què pensen les empreses sobre nosaltres, sinó tothom. A través dels seus suports a la pàgina web, veiem com la gent, mentre llegeix sobre nosaltres, divisa al DYN-05 com un autèntic campió.

Aquests darrers cinc mesos han estat llargs i intensos. Moltes hores davant d’una pantalla per aconseguir tirar endavant el nostre somni. Veure com poc a poc el projecte anava agafant forma era motiu de il·lusió. Tot per arribar al punt en què ens trobem avui, amb un nou company, un nou integrant de l’equip que cal fabricar, i que, sens dubte ens posarà en boca de tots aquest estiu quan posem les seves quatre rodes al circuit.