Erasmus als Països Baixos per conèixer el disseny i l’ús dels nous espais a les biblioteques universitàries

30/07/2024

Durant la segona setmana del mes de juliol cinc bibliotecàries de la UPC han participat en una estada Erasmus als Països Baixos, entre elles hi havia Montserrat Méndez, directora de la Biblioteca del Campus Universitari de Manresa (BCUM). L’objectiu principal d'aquesta estada ha estat conèixer de primera mà el disseny d'espais bibliotecaris amb la participació dels usuaris.

Les participants han visitat les biblioteques de la Vrije University d’Amsterdam, l’Erasmus University de Rotterdam i la TU (University of Technology) de Delft, totes elles reconegudes pel seu enfocament centrat en l'usuari. Aquestes biblioteques destaquen per la seva capacitat d’adaptació a les necessitats canviants de la comunitat, per oferir espais flexibles i multifuncionals. Entre els espais més utilitzats, s'han identificat els espais d’estudi, les zones de relax, les àrees de treball col·lectiu i la programació cultural.

Aquesta experiència ha permès a les participants adquirir nous coneixements i idees per aplicar a les seves biblioteques amb l’objectiu de millorar-les o bé en projectes com el de la Fàbrica Nova.

La visita ha estat una oportunitat valuosa per intercanviar bones pràctiques i consolidar la col·laboració entre professionals de diferents països en el camp de la biblioteconomia i la gestió cultural.