Esport i cultura, agafats de la mà a la segona diada esportiva universitària de Manresa

A la programació esportiva del matí a la zona del Congost, s’hi sumarà aquest any una diada cultural al campus universitari a la tarda. La inscripció a les competicions esportives del matí compta amb 380 persones inscrites, una xifra que augmentarà el dia 21 de març quan es reobri la inscripció a les proves individuals.

La segona diada esportiva universitària que se celebrarà el 21 de març a la zona del Congost incorporarà aquest any tot un seguit d’activitats lúdiques i culturals de tarda a les instal·lacions de la UPC Manresa. La novetat, iniciativa dels estudiants universitaris, comptarà amb música, jocs i altres activitats que contribuiran a enfortir l’objectiu de la diada: promoure un espai de trobada i relació de les comunitats universitàries i d’estudis superiors del Bages en un entorn de promoció d’un estil de vida activa i d’hàbits saludables.

Unes 375 persones de la comunitat universitària de Manresa i de cicles formatius de grau superior s’han inscrit fins al moment a la segona diada esportiva universitària del pròxim 21 de març, una xifra que pot augmentar el mateix dia, quan es reobrin les inscripcions per les activitats esportives individuals. Les inscripcions al pickleball ha superat les previsions de l’organització, ja que s’hi han inscrit 18 parelles, de les 12 que esperava. Pel que fa al nombre d’equips, en concret de futbol, se n’han inscrit 5 més que l’any passat i s’ha passat dels 10 al 15. A més a més, del pickleball i del futbol 7x7, la diada esportiva comptarà amb competicions de bàsquet 3x3 i vòlei 4x4, així com amb una cursa de 3.000 metres i dues activitats dirigides, una amb suport musical i una altra de control postural/relaxació.

La diada esportiva començarà a les 8.30 h amb l’acollida de les persones participants i la distribució dels paquets de benvinguda, i finalitzarà a les 15 h amb el lliurament de trofeus. També s’anunciarà l’aportació econòmica corresponent a l’euro solidari de la inscripció que aquest any recau a l’entitat manresana WheelChair Rugby, que promociona l’esport per a persones amb discapacitat física.

Cultura a la tarda, festa a la nit

La diada esportiva d’aquest any tindrà continuïtat a la tarda amb la diada cultural al campus universitari, a les instal·lacions de la UPC Manresa, on els estudiants universitaris han programat tot un seguit d’activitats lúdiques i culturals. El programa cultural començarà a les 16 h amb l’actuació de la Coma Big Band, del Conservatori Municipal de Música de Manresa, i continuarà amb activitats diverses com una mostra castellera, un campionat de petanca, un mural col·laboratiu, escalada de caixes, guerra de pintura al búnquer i jocs de taula. A partir de 20 h començarà el sopar, moment en el qual també hi haurà jocs de festa al pati i música, amb la participació de DJ. La diada cultural comptarà amb un servei de barra de begudes a càrrec de la comunitat d’estudiants de la UPC Manresa. La jornada acabarà gaudint de l’oci nocturn de la ciutat.

L’Oficina Jove del Bages, present a la diada

L’Oficina Jove del Bages aprofitarà la diada esportiva per apropar-se a la comunitat d’estudiants. S’ubicarà a la zona d’acollida des d’on proporcionarà informació i resoldrà dubtes sobre els serveis que ofereix relacionats amb salut, habitatge, formació, treball i mobilitat internacional, entre altres. En aquest mateix espai, també hi haurà servei d’entrepans i begudes a càrrec dels alumnes d’UManresa.

La diada esportiva universitària és organitzada per l’Ajuntament de Manresa, la UManresa-FUB, la UPC Manresa i la JOVIAT amb l’objectiu de promoure un espai de trobada i relació de les comunitats universitàries i d’estudis superiors de la comarca en un entorn de promoció d’un estil de vida activa i d’hàbits saludables.