Èxit a la temporada 2022-2023 per Dynamics UPC Manresa

11/10/2023

Amb el DYN-07 com a protagonista, els estudiants de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM) posen fi a una temporada plena d’emocions i triomfs, consolidant-se com a equip finalista a nivell europeu

En un emocionant inici de temporada el 8 de juliol, l'equip de Dynamics va començar la seva campanya participant en la competició Formula Student Netherlands. Després d'una destacada actuació al TT Circuit Assen, van sortir amb una classificació general en sisè lloc, acumulant 435,86 punts, gairebé el doble del que va aconseguir l'edició anterior de la competició el 2022. Van destacar a més en completar amb èxit totes les proves dinàmiques i obtenir sòlides posicions a les proves estàtiques, incloent dos quarts llocs.

Els èxits a Formula Student Netherlands van assentar les bases per a la propera competició que se celebraria a casa, al Circuit de Barcelona-Catalunya, amb la Formula Student Spain programada del 6 al 12 d'agost. Fins aleshores, l'equip es va centrar en els tests del DYN-07.

La segona competició va resultar en un inici espectacular, amb Dynamics sent el primer equip a obtenir tots els adhesius oficials i exercint un paper excel·lent en les proves estàtiques. Les proves dinàmiques, com Skid Pad, Acceleration i AutoX, es van superar amb èxit, i l'equip va competir fortament per la victòria general. Tot i això, un problema en la transmissió del DYN-07 els va obligar a retirar-se de l'Endurance, registrant un DNF (de l’anglès “Did not finish”, en català “No va acabar”) després de completar 12 de les 20 voltes previstes.

Tot i aquest contratemps, Dynamics es va sentir orgullós de la seva actuació a la seva competició de casa, destacant especialment en les proves estàtiques. Van obtenir un primer lloc a l'Engineering Design després de diverses temporades de millora, així com un destacat primer lloc al Cost & Manufacturing, un segon lloc al Business Plan i un tercer lloc al Skid Pad, demostrant una notable progressió al llarg dels anys. Tot plegat i sense poder puntuar a l’última prova, van ser capaços d’aconseguir 450,70 punts.

L'equip es va preparar per al proper desafiament a Formula Student Germany a Hockenheim del 14 al 20 d'agost, considerada la competició més prestigiosa del món a la seva categoria.

Amb el final de Formula Student Germany, la temporada de Dynamics va arribar a la conclusió, marcant un estiu ple d'èxits. Al llarg de la temporada, l'equip va demostrar un avenç significatiu en les proves estàtiques a tots els països visitats, destacant a Europa amb un sorprenent segon lloc a la categoria de Business i un impressionant quart lloc en Engineering Design. També van aconseguir un sisè lloc a la prova d'acceleració amb un rècord històric per a l'equip (4,40 segons). A més, van acabar setens a la Endurance, on només 12 dels 28 equips van aconseguir completar la carrera. Aquests notables resultats van portar Dynamics a assolir la seva millor mitjana de puntuació a les competicions de la temporada, amb 453,67 punts a Alemanya, aconseguien una mitjana general de 447 punts, assegurant el sisè lloc a la classificació general.

Dynamics UPC Manresa va tancar la temporada com el sisè equip de combustió més destacat d'Europa, marcant una fita històrica per al seu equip. Ara, descansaran i es prepararan per a la temporada que ve amb l'esperança d'assolir nous objectius i continuar el seu èxit, a més treballar en un nou repte referent al tren de potència del monoplaça.