Jornada de Doctorats

14/06/2024

Va tenir lloc el 13 de juny, en el marc dels PhD Days de la UPC, i va comptar amb la participació de dos investigadors de la Universitat de Ginebra.

14/06/2024

Dijous 13 de juny va tenir lloc a les instal·lacions de TechLab Manresa la Jornada de Doctorats de l'Escola de Manresa. Va comptar amb la participació de l'antropòleg Filipe Calvão i l'historiador Simon Lobach (respectivament professor i investigador postdoctoral a la Universitat de Ginebra, Suïssa) per parlar del futur de la mineria a partir d'una conversa amb els doctorand/es des d'un punt de vista multidisciplinar.

Després de donar una breu visió general del seu projecte de recerca en curs "Synthetic Lives: Futures of Mining", que està interessat en temes com la biomineria, els minerals cultivats en laboratori, les mines automatitzades i la mineria digital, i citen alguns exemples concrets de les seves respectives activitats de recerca, hi va haver temps per debatre sobre les maneres en què les diferents disciplines que estudien el sector miner (des de la perspectiva de l'enginyeria, la mediambiental i la social) poden i s'han de complementar.

Prèviament, dimecres 12 de juny, va tenir lloc una reunió amb els investigadors per conèixer els projectes que estan desenvolupant per trobar sinergies.