Homenatge a l’Escola d’Art de Manresa en agraiment pel mural que han pintat en una de les parets de la UPC Manresa.

18/05/2018

Amb motiu del 75è aniversari de la UPC Manresa, la universitat va proposar a l’Escola d’Art de Manresa que pintés un mural nou a la façana que dóna a l’Institut Lacetània. Alguns alumnes de l’escola d’art van fer unes propostes per al mural, 5 en total, i la comunitat de la UPC Manresa va votar la que volia que es pintés.

El guanyador va ser Bernat Marquilles amb un disseny que, segons l’autor, vol transmetre als alumnes, i als potencials alumnes, la idea que cursant una carrera a la UPC a Manresa s'embarquen en un trajecte que els durà a un viatge on hi seran presents l'enginy, el coneixement, la recerca, la innovació i la creativitat. La idea es plasma a través d'un seguit de protagonistes, alumnes que s'ajuden i treballen conjuntament per arribar a assolir un futur professional també a través del companyerisme i el compromís.

Els protagonistes (alumnes i professors/es) estan pintats amb el color blau corporatiu de l'UPC, vehiculant l'esperit de la UPC, i els valors que vol transmetre el mural, en ells mateixos. Els engranatges i les fórmules que els acompanyen, representen les enginyeries, a través de les quals arriben al seu destí professional i competencial. Aquests destins, que alhora no són més que nous camins i viatges professionals, estan representats per globus aerostàtics. En ells podem veure plasmats diferents dels conceptes que la universitat subratlla i estimula: el coneixement, l'enginy, la innovació, la recerca i la emprenedoria de noves idees. D'aquesta manera el lema #ensenyantfutur, condueix a l'observador del mural des dels seus protagonistes al futur que els espera.

Desprès d’unes setmanes de treball, els alumnes de l’Escola d’Art van finalitzar el mural i la UPC Manresa els va convidar, juntament amb els seus professors, per tal d’agrair-los la feina feta. L’acte va comptar amb la presència de la directora del centre, Rosa Argelaguet, que va dirigir unes paraules als assistents i va ressaltar la importància de la col·laboració entre les diferents entitats de la ciutat.