L’Ajuntament de Manresa compra la Fàbrica Nova, on s’ubicarà un projecte universitari que es treballa amb la UPC

05/11/2021

L’Ajuntament de Manresa ha adquirit els terrenys de la Fàbrica Nova, sobre els quals es treballa per ubicar-hi un projecte universitari basat en la tecnologia i el coneixement, actualment en preparació. Aquest projecte estarà coliderat amb la UPC i es presentarà en les properes setmanes.

La Fàbrica Bertrand i Serra, coneguda com a Fàbrica Nova, passa a mans de l’Ajuntament de Manresa, segons ha informat el consistori, el 5 de novembre. En aquest antic recinte fabril, que al seu dia va ser un dels més grans del país, s’hi ubicarà, en gran part, un projecte universitari basat en la tecnologia i el coneixement, que es desenvoluparà conjuntament amb la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC).

L'acord de compra de la Fàbrica Nova per part de l'Ajuntament de Manresa s'ha presentat al mateix recinte, en un acte que ha reunit representants dels grups municipals i del govern local, així com de la Universitat i d'associacions de veïns.

La implantació d’aquest projecte universitari, vinculat a l’Escola Politècnica Superior de Manrsa (EPSEM), serà un motor de transformació econòmica basat en el coneixement, la formació, la innovació i la tecnologia.