Manresa celebra la seva potència investigadora a 'La nit de la recerca'

30/09/2024

La vetllada va tenir lloc el dijous 26 de setembre al pati de l’antic Escorxador (plaça Bages) i va comptar amb una ponència sobre la Intel·ligència Artificial i amb sis microxerrades sobre projectes d’investigació que es duen a terme al territori.

El passat dijous, Manresa va viure la quarta edició de "La nit de la recerca", sota el lema “Amb la recerca fem ciutat”, que va posar de manifest una vegada més el potencial investigador de la ciutat i va reafirmar el seu paper com a ciutat universitària.

La vetllada, celebrada al pati de l’antic Escorxador, va començar amb una interessant xerrada sobre Intel·ligència Artificial, a càrrec de la doctora Andrea Aler Tubella, professora de la UPC Manresa. A continuació, es van presentar sis microxerrades sobre projectes d’investigació, que van ser molt ben rebudes pel públic:

• “Els fenotips clínics en les lesions del lligament encreuat anterior” – Dr. Rafel Donat Roca (UManresa).
  • “De què parlem quan diem recerca?” – Sebastià Vila Marta (UPC Manresa).
  • “Impacte de la pandèmia COVID-19 en els marcadors de salut de la població catalana” – Manuel Moreno Vasquez (Institut Català de la Salut).
  • “Vivir millor a casa” – Cristina Plaza Cirujeda (Sant Andreu Salut).
  • “Althaia Crono 360. Tecnologia integrada per apropar la prevenció cardiovascular i la rehabilitació cardíaca a domicili” – Núria Santaularia Capdevila (Althaia).
  • “Descarbonització amb residus” – Dra. Maia Montaña (Eurecat).

L'esdeveniment fomenta un ambient de col·laboració i intercanvi d'idees entre els assistents, contribuint així al desenvolupament de la recerca a Manresa. La vetllada va reafirmar la importància de la investigació i el seu impacte en la comunitat.

Nit Europea de la Recerca

‘Amb la recerca fem ciutat’ és un acte organitzat per l’Ajuntament de Manresa, la UPC Manresa, el Campus Manresa de la UVic-UCC, la Biblioteca del Campus (BCUM), l’Observatori de la Recerca de la Catalunya Central, l’Eurecat, Althaia, Sant Andreu Salut i l’ICS Catalunya Central.

La vetllada s’emmarca en la Nit Europea de la Recerca, un esdeveniment públic d’àmbit europeu que se celebra de forma simultània a més de 300 ciutats de 30 països d’Europa al mateix temps, i que està dedicada a la divulgació de la ciència. Els actes de la Catalunya Central estan coordinats per la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya.

Imatge