Manresa dona la benvinguda als nous estudiants universitaris amb material per conèixer el campus i la ciutat

07/10/2024

L’Ajuntament de Manresa lliurarà aquesta setmana una bossa de benvinguda als més de 900 alumnes que enguany comencen els estudis universitaris a la UPC Manresa i UManresa. El repartiment s’ha iniciat avui i s’allargarà fins divendres.

L’Ajuntament de Manresa ha començat a repartir aquest dilluns una bossa amb material de benvinguda per a tots els estudiants dels primers cursos de les universitats UPC Manresa i UManresa. L’objectiu del material és que coneguin el patrimoni de la ciutat i els diferents serveis de què poden gaudir.

Els materials es lliuraran fins al pròxim divendres a la Biblioteca del Campus Universitari, com s’havia fet fins ara, i a més, per primer cop, també s’entregaran a les dues universitats de Manresa per tal d’aproximar-se més als estudiants. En total, s’han preparat més de 900 paquets, xifra que correspon a la xifra d’estudiants que enguany comencen els seus estudis universitaris a la ciutat.

L’objectiu de la iniciativa és donar a conèixer Manresa als estudiants nouvinguts, tot informant-los sobre els diferents serveis que ofereix el consistori, i que poden ser del seu interès. D’altra banda, amb aquesta iniciativa també es busca reforçar el sentiment de comunitat i pertinença a la ciutat.

El paquet està format per una bossa i una ampolla amb el lema “Manresa Campus Universitari”. A l’interior de la bossa els estudiants trobaran, en primer lloc, un díptic informatiu sobre els diferents serveis que ofereix l’Ajuntament de Manresa i també els d’altres institucions per facilitar l’arribada i l’establiment dels estudiants a la ciutat. Aquest díptic, que fins ara només s’entregava en català, per primer cop s’ha traduït a diferents idiomes per facilitar el contacte amb els estudiants. Per impulsar la seva integració a la ciutat i el coneixement de la cultura del país, en el cas dels estudiants que provenen de fora de Catalunya, en el díptic s’informa dels cursos de català que es poden fer a Manresa i com s’hi poden inscriure.

A més, se’ls facilita informació de diversos aspectes com mobilitat, turisme, cultura, ocupació, esport, comerç, habitatge i salut, entre d’altres. Enguany, a la bossa també hi trobaran un fulletó que convida l’alumnat a participar en la Diada Esportiva Universitària que se celebrarà el 3 d’abril del 2025.

La bossa també conté un plànol de la ciutat i un díptic sobre espais per visitar, proporcionats per l’Oficina de Turisme de Manresa.

Els paquets de benvinguda es podran recollir de 10 a 12 h i de 16 a 18 h a la UPC Manresa (7 i 8 d’octubre), a la Biblioteca del Campus Universitari (9 d’octubre), i a UManresa (10 d’octubre a FUB1 i 11 d'octubre a FUB2).