MATRIX x IMAGINARI 2022

Montse Alsina, professora de la UPC Manresa, va participar al congrés internacional MATRIX x IMAGINARI, celebrat del 31 d'agost al 2 de setembre a l'Institut Henri Poincaré de la Sorbona de París.

MATRIX x IMAGINARI dona a conèixer innovacions en museus de matemàtiques, exhibicions, nous formats i idees inspiradores. En l'edició d'enguany hi van participar Nicky Case , Tim Chartier , Olivier Druet y Olga Paris-Romaskevich que van donar conferències magistrals sobre la seva participació en la divulgació de les matemàtiques.

Montse Alsina va ser convidada a presentar en una taula rodona la seva proposta sobre la implicació i el rol dels joves estudiants de graus STEAM. Va compartir el debat amb Andreas Matt, CEO de Imaginary-Open Mathematics, Cindy Lawrence, CEO del Museu de Matemàtiques de NY MoMath i Cyrielle Valet de la Fundació de l'Institut Henri Poincaré, entitats organitzadores del congrés.

També hi van presentar maquetes fetes en TFG d'estudiants.

El congrès, que va durar tres dies, va reunir nombrosos professionals del món de les matemàtiques i estudiants interessats en les idees inspiradores que es van compartir durant les jornades.