MERIThON, la hackaton de la intel·ligència artificial (IA), la ciberseguretat i l'internet de les coses (IoT)

L'Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Manresa va celebrar el 29 d'abril una hackathon per celebrar l'inici del seu nou programa d'estudis, el Màster's in Machine Learning and Cybersecurity for Internet-connected Systems.

Amb la participació de 22 entusiastes, l'esdeveniment va marcar una fita al compromís de l'escola amb la innovació i la col·laboració amb la indústria.

Els participants, formant 5 equips, es van enfrontar a 25 desafiaments proposats per destacades empreses catalanes i internacionals, incloent-hi noms com On-Laser, NUCLIA, ASOINDEL i F2R. Cada equip va seleccionar un repte diferent, el que va conduir a una diversitat d'enfocaments i solucions innovadores durant el concurs.

Una característica destacada de l’esdeveniment va ser la participació activa de representants d’empreses clau. Executius d'On-Laser, ASOINDEL, F2R i DRIBIA van ser-hi presents, oferint als participants la valuosa oportunitat d'interactuar i aprendre d'experts de la indústria. Aquesta col·laboració directa entre l'acadèmia i les empreses subratlla el compromís de l'escola amb l'aplicació pràctica del coneixement i la preparació dels seus estudiants per als desafiaments del món real.

Amb l'èxit d'aquesta iniciativa inaugural, l'Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Manresa reafirma el compromís amb l'excel·lència acadèmica i la col·laboració amb la indústria, establint les bases per a futures col·laboracions i avenços en el camp de la tecnologia i la seguretat cibernètica.