Més de 200 estudiants de secundària han competit a Manresa per la IX Copa Cangur de Matemàtiques

Un total de 29 equips, formats per set estudiants de secundària, han competit dijous, 19 de gener, al Museu de l’Aigua i el Tèxtil de Manresa, en la primera fase de la IX Copa Cangur, un concurs organitzat per la Societat Catalana de Matemàtiques (SCM) i adreçat a alumnes d’ESO.

Un any més, l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (Av. de les Bases de Manresa, 61-73),  de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC), col·labora coordinant les proves de la Copa Cangur de Matemàtiques a Manresa, que en aquesta edició han tingut lloc al Museu de l’Aigua i el Tèxtil de Manresa. El concurs planteja reptes amb puntuació dinàmica, com la borsa que depèn de l’oferta i al demanda.

Un total de 29 equips de la Catalunya Central han participat en aquest concurs, que es va dur a terme en dos torns: el dels equips Cadet (amb alumnes de 1r i 2n d’ESO) i el dels equips Júnior (3r i 4t d’ESO).

La demanda dels instituts a la seu de les proves a Manresa ha estat tan elevada que s’ha organitzat també una subseu en un institut de Vic.

Una hora per 12 problemes

Format per set alumnes, cada equip disposa de 60 minuts per resoldre 12 problemes. Els grups competeixen entre ells contra rellotge i amb gran pressió, ja que la puntuació per a cada problema resolt es va modificant segons es desenvolupa el concurs. Aquest disseny del concurs el fa molt emocionant i promou que l’alumnat participant estableixi estratègies de joc i pensi i debati amb profunditat els problemes resolts.

Els millors equips passaran a la fase final de la Copa Cangur, que tindrà lloc el dia 14 d’abril a Montmeló.