Més de 700 alumnes de Manresa han seguit les xerrades per fomentar les vocacions STEAM entre les nenes

En el marc del Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència, dones enginyeres i científiques de la UPC Manresa han realitzat 16 xerrades a 11 escoles de la ciutat per despertar les vocacions científiques i tecnològiques entre les nenes i mostrar referents femenins.

Més de 700 alumnes de cinquè i sisè de primària d’onze escoles de Manresa han participat durant els mesos de febrer i març a les xerrades sobre ciència, tecnologia, enginyeria, art i matemàtiques (STEAM) organitzades per l’Ajuntament de Manresa i la UPC Manresa amb l’objectiu de despertar vocacions femenines en aquests àmbits. Les xerrades, emmarcades en el Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència, han volgut trencar estereotips entre l’alumnat i fer visibles referents femenins.

Les xerrades han anat a càrrec de set dones científiques i enginyeres, expertes en temàtiques tan diverses com les noves tecnologies, l’electrònica, la química, les matemàtiques, els materials i els recursos minerals.

Montse Alsina, és experta en teoria de nombres i educació matemàtica; Rosa Giralt, en TIC (tecnologies de la informació i de la comunicació); Dolors Grau, en enginyeria química i aprofitament sostenible dels recursos de la natura; Imma Martínez, en electrònica de potència i instrumentació electrònica; Maria Niubó, en tecnologia de materials; Nor Sidki, en enginyeria del terreny aplicat en l'enginyeria de mines; i Tere Yubero, en mineria, recursos naturals, geotècnia, hidrogeologia i disseny gràfic.

L’objectiu de totes elles ha estat apropar la seva vocació a l’alumnat i, entre altres qüestions, els han explicat per què van triar els estudis, quina feina fan en el seu dia a dia o quina és la seva experiència en un món tradicionalment masculinitzat.

Tot l’alumnat que hi ha participat ha rebut un tríptic amb l’experiència de quatre dones que, a partir de la seva vocació en l'àmbit científic i tecnològic, han fet camí en les STEAM. Aquests fullets també inclouen informació sobre la diversitat de cursos científics i tecnològics que es poden cursar a Manresa i a la resta del Bages.