Presentació de la jornada “FPO DUAL A PROP TEU. La figura de l’aprenent al segle XXI” a la Catalunya Central

L'acte va tenir lloc el 9 de juny a la UPC Manresa i hi van assitir al voltant de 90 persones representants d’empreses, d’entitats locals i d’entitats col·laboradores de les comarques de la Catalunya Central.

Dijous, 9 de juny, el Director del SOC, Juan José Torres López, acompanyat de la Delegada del Govern a la Catalunya Central, Rosa Vestit Villegas, i la Directora dels Serveis Territorials d’Empresa i Treball a la Catalunya Central, M. Teresa Clotet Masana amb el President de PIMEC Catalunya Central, Esteve Pintó Bascompte, la Presidenta de la Cambra Oficial de Comerç i Indústria de Manresa, Sílvia Gratacós González i el Director de l’Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Manresa, Pere Palà Schönwälder, han presentat la jornada “FPO Dual a prop teu. La figura de l’aprenent al segle XXI” a la Catalunya Central.

L’acte ha tingut lloc a les 9 del matí a l’Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Manresa. Hi han assistit al voltant de 90 persones representants d’empreses, d’entitats locals i d’entitats col·laboradores de les comarques de la Catalunya Central.

La Sra. Rosa Vestit ha començat l’acte agraint la presència de tothom i els representants de les diferents institucions organitzadores han posat en valor la col·laboració público-privada per a l’èxit del projecte. La jornada s’ha desenvolupat presentant les bones pràctiques de part de les empreses i entitats participants en el programa i com s’estan implementant en els diferents sectors productius en les comarques de la Catalunya Central.

La jornada conduïda per la Sra. M. Teresa Clotet ha posat de manifest l’impacte del programa en el territori. Aquest ha comptat amb 17 projectes, els quals han revertit a 207 joves amb la col·laboració de 97 empreses.

L’objectiu del programa de FPO Dual és combinar la formació de persones joves en situació d'atur sense qualificació o nivell formatiu baix mitjançant un certificat de professionalitat i la subvenció d'un contracte de formació i aprenentatge, disposant d’un acompanyament en totes les fases del projecte tant per a les persones aprenents com per a les empreses.

La jornada ha comptat amb diversos espais simultanis amb format tertúlia per tal que les persones assistents coneguin de més a prop com s’han desenvolupat cada un dels projectes.

Per últim, s’han presentat els eixos de la nova convocatòria de l’FPO Dual pel Subdirector d’Ocupació Juvenil i Qualificació Professional del SOC, Miquel Carrión Molina.

L’acte ha conclòs de la mà del Director del SOC, Juan José Torres López.