Presentat en societat el vehicle de competició DYN-08 de l'equip d'estudiants Dynamics UPC Manresa

26/06/2024

Una sala del Museu de l’Aigua i el Tèxtil de Manresa amb tots els seients plens va ser l'escenari de la presentació, el 19 de juny, del vuitè prototip amb el qual un equip d'estudiants d'Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Manresa (EPSEM) de la UPC, participarà enguany a la competició universitària internacional Formula Student.

26/06/2024

Després de 8.000 hores de dedicació per a millorar l'última versió del vehicle, dimecres passat, 19 de juny, l'equip Dynamics UPC Manresa, format per estudiants de la EPSEM de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC), va presentar de manera oficial el vehicle monoplaça de carreres DYN-08, a les entitats i empreses patrocinadores, la comunitat universitària, familiars i amics, en un acte que va tenir lloc a la sala d'actes del Museu de l’Aigua i el Tèxtil de Manresa.

La jornada, va comptar amb la presència de Pere Palà, director de la UPC ManresaMontserrat AlsinaPau Català, professors i Team Advisors de l’equip Dynamics; que van obrir l’acte; i de Mariona Homs, tinenta d'alcalde de la Presidència de l’Ajuntament de ManresaJoan Gispets, vicerector de Política Universitària de la UPC, que en van fer la cloenda.

Els estudiants i membres de l'equip Carlos Muñoz i Manuel Aguilera, que van presidir l'acte, van crear un taller virtual per a presentar de manera resumida l'evolució de l'equip i del nou prototip, així com els objectius a aconseguir d'ara endavant i de cara a la nova temporada de la competició universitària internacional Formula Student. Tot això sense oblidar-se, per descomptat, del passat, tenint molt present tot el viscut pels seus predecessors.

A continuació, els estudiants Pol Cruañas, Abel Tardà i Josep Sucarrats, també membres de l'equip, van aprofundir en les millores tècniques del vehicle. En concret, l'equip ha aconseguit reduir en 30 kg el pes del seu predecessor i fins a 110 kg el pes del tercer prototip desenvolupat en el seu moment pels membres de l'equip d'aquella edició; actualment comptant amb 220 kg.

D'altra banda, disposa d'una admissió íntegrament fabricada en fibra de carboni i un sistema de fuita final en alumini. També, un canvi de marxes que permet fer canvis de 600 a 50 mil·lisegons, de manera molt més ràpida. Tots aquests canvis complementaran als 10 cv de més dels que disposa el monocilíndric KTM 690, amb un total de 80 cv, alimentats mitjançant etanol. S'espera que sigui el millor prototip dissenyat fins ara de les vuit versions d'aquest model.

Amb moltes ganes de continuar treballant, les enginyeres i enginyers tenen la visió posada en les competicions de l'estiu. En tres setmanes els de la capital del Bages estaran de camí als Països Baixos per a participar, en el Circuit d'Assen, a la Formula Student Netherlands. A mitjan agost tornaran a casa per a competir al Circuit de Barcelona-Catalunya, en la Formula Student Spain, on demostraran del que és capaç aquest equip. Finalment, a mitjan agost, posaran rumb a Croàcia, per a participar en la Formula Student Alpe Adria on esperen que puguin posar el punt final a una temporada repleta d'èxits.