Reconeixement als millors classificats a les proves Cangur de matemàtiques, a la UPC Manresa

19/06/2024

El 18 de juny es va fer un reconeixement als millors classificats a les proves Cangur de matemàtiques, a la UPC Manresa. L'acte va comptar amb representants de la Societat Catalana de Matemàtiques i de la UPC Manresa.

19/06/2024

El passat 21 de març, 150 estudiants de batxillerat, d’alguns instituts de la Catalunya Central, van posar a prova els seus coneixements matemàtics en les proves Cangur, organitzades per la Societat Catalana de Matemàtiques (SCM), fetes a l‘escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC).

Aquestes proves, que es realitzen en l’àmbit mundial, es fan a la UPC Manresa des de l’any 2000 (amb una pausa durant la pandèmia), i sempre han comptat amb uns bons resultats. Aquests s’han conegut fa unes setmanes, tots els estudiants als que se’ls farà el reconeixement estan entre el 10% millors de Catalunya i aquest any, a més a més, hi ha força estudiants entre l’1% millors.

La UPC a Manresa ha tornar a fer un reconeixement als millors classificats amb una cerimònia d’entrega de premis als millors de cada curs (1r Batxillerat i 2n batxillerat). Per fer-ho ha convidat també als millors classificats de centres de la seva àrea d’influència que tradicionalment feien les proves a la UPC Manresa, però que des de la pandèmia les fan al mateix institut o centres més propers.

Entre els premiats hi havia estudiants de l’Institut Guillem de Berguedà, de Berga; l’Institut Pere Fontdevila, de Gironella; l’Institut Sant Ramon, de Cardona; l’Escola Arrels II i l’Institut Francesc Ribalta, de Solsona; l’Institut Mig-Món, de Súria; l’Institut Castellet, de Sant Vicenç de Castellet; l’Institut Llobregat, de Sallent; l’Institut Miquel Bosch i Jover, d’Artés; l’Institut d'Auró, de Santpedor; i dels instituts Lluís de Peguera, Pius Font i Quer, Cal Gravat, La Salle i Joviat, de Manresa.

La jornada, celebrada el 18 de juny, va comptar amb la presència de Laura Prat i Baiget, vocal de la junta de la SCM, que va tancar la cerimònia.

Per part de la UPC Manresa, Rosa Giralt, sotsdirectora de Comunicació i Estudiantat, va conduir l’acte i Pere Palà, director, va donar la benvinguda i el va presentar. Abans de l’entrega de premis, Josep Maria Rossell, responsable de les proves Cangur de matemàtiques a la UPC Manresa va fer la xerrada “Des d’un punt de vista matemàtic, existeixen els fantasmes? Oi, tant!”.

Classificats/des primer batxillerat

Classificats/des segon batxillerat