Un estudiant del programa Erasmus fa pràctiques construint nodes LoRaWAN

L'estudiant Muhammed Hamza Duman de la Universitat Abdullah Gül University de Turquia ha passat tres mesos a la UPC Manresa dissenyant, construint i verificant nodes LoRaWAN en col·laboració amb el grup de recerca CIRCUIT.

En total s'han construït tres nodes amb acceleròmetres triaxials i sensor de temperatura amb una autonomia que pot arribar a un any si la freqüència de dades de l'aplicació és baixa. Els nodes es connecten a la xarxa The Things Network (TTN) usant gateways desplegats en el territori.

Durant el seu aprenentatge, Hamza també ha configurat un gateway per fer proves al laboratori, amb el qual s'ha estudiat què passa quan les dades arriben a més d'un gateway de la xarxa TTN. Aquest estudi s'ha aprofitat per a visualitzar en la plataforma Grafana tots els gateways als quals arriben les dades i indicar amb quina potència.

Amb tota aquesta tecnologia funcionant, la col·laboració va finalitzar amb una prova de camp a la muntanya de Montserrat, pujant fins a Sant Jeroni amb un dels nodes per tal de verificar quins eren els gateways que rebien dades del node (el més llunyà a més de 20 km).