Una taula rodona i quatre microxerrades centraran la Nit Europea de la Recerca a Manresa

Amb el títol ‘Amb la recerca, fem ciutat’, la vetllada farà èmfasi en el potencial investigador de Manresa i el paper que té com a ciutat universitària. Les inscripcions per assistir-hi es mantenen obertes.

Manresa acollirà aquest dijous a les set de la tarda la vetllada ‘Amb la recerca, fem ciutat’, una iniciativa emmarcada en la Nit Europea de la Recerca, que aproparà el món de la recerca a la ciutadania a través d’una taula rodona i quatre microxerrades. L’acte es durà a terme al pati de l’Escorxador, en plena zona universitària, i comptarà amb professionals del món de la docència, la recerca i l’empresa.

La vetllada s’iniciarà amb la taula rodona “El camí de la recerca”, en la qual intervindran Francesc Pérez Ràfols, de la UPC Manresa, Laia Llenas Argelaguet, de BETA Technological Center, i Daniel Casellas Padró, director científic d’EURECAT. A continuació, es realitzaran quatre microxerrades en les quals s’exposaran exemples d’experimentació, de recerca bàsica, de recerca aplicada i de transferència de la recerca a l’empresa.

La primera microxerrada, titulada “Ciència des del néixer: procés d’indagació a les primeres edats” anirà a càrrec de Montserrat Pedreira Álvarez, d’UManresa, que donarà pas a Josep Freixas Bosch, de la UPC Manresa, que parlarà sobre “Algunes aplicacions de la teoria de jocs”. La tercera microxerrada se centrarà en l’”Ús de la realitat virtual en la reducció del dolor després de l’administració de vacunes en nens d’entre 3 i 6 anys en centres d’atenció primària de Catalunya”, a càrrec de Mercedes de la Cruz Herrera, de l’ICS Catalunya Central. L’última exposició tractarà sobre recerca i empresa, una aportació de Javier Duro Calvo, de Dares Technology, titulada “De la recerca al mercat, un exemple de cas d’èxit en la col·laboració universitat-empresa”. Per assistir a la vetllada, cal inscripció prèvia a través d’aquest enllaç.

L’acte ‘Amb la recerca fem ciutat’ està organitzat per l’Ajuntament de Manresa, la UPC Manresa, el Campus Manresa de la UVic-UCC, la Biblioteca del Campus (BCUM), l’Observatori de la recerca de la Catalunya Central, Eurecat, Althaia, Sant Andreu Salut, l’ICS Catalunya Central i la Diputació de Barcelona.

La Nit Europea de la Recerca és un esdeveniment públic d’àmbit europeu que se celebra de forma simultània a 300 ciutats de 30 països d’Europa, i que està dedicada a la divulgació de la ciència. Els actes a la Catalunya Central estan coordinats per la UVIc-UCC.