XL Congreso Nacional de Estadística e Investigación Operativa y las XIV Jornadas de Estadística Pública

La SEIO 2023 es va celebrar al Centre de Congressos, a Elx, del 7 al 10 de novembre de 2023. Els professors de la UPC Manresa Margarita Domènech Blàzquez, Josep Freixas Bosch, M Albina Puente del Campo i Dani Samaniego Vidal, van presentar diferents ponències en l’àrea de Teoria de Jocs. Tots ells pertanyen al grup de recerca de Teoria de jocs de la UPC.

La Ciència de Dades és un camp multidisciplinari que utilitza principis, mètodes i algorismes procedents de les matemàtiques, l'estadística, l'optimització i la informàtica per extreure informació i coneixement dels conjunts de dades. L'anàlisi adequada ens permet prendre decisions òptimes amb beneficis per a la societat. Aquest congrés, que es celebra cada any i mig, es presenta com un fòrum d'intercanvi cientificotècnic, obert a la Societat, i a l'empresa, on acadèmics, investigadors i professionals de l'Estadística i de la Investigació Operativa poden intercanviar idees i experiències en tots els àmbits de les dues disciplines .

El dijous dia 9 de novembre, la Dra. M. Albina Puente va presentar la ponència titulada “A new approach to the potential concept for bisemivalues on bicooperative games”, corresponent al treball realitzat conjuntament amb  la Dra. M. Domènech Blàzquez, el Dr. J. M. Giménez Pradales, professors de la UPC Manresa i el Dr. A. Jiménez Losada de la Universitat de Sevilla.

La Dra. Margarita Domènech va presentar la ponència titulada “Cálculo del bisemivalor de Shapley mediante la extensión multilineal generalitzada”, corresponent al treball realitzat conjuntament amb  la Dra. M. Albina Puente del Campo i el Dr. J. M. Giménez Pradales.

El divendres dia 10 de novembre, el Dr. Josep Freixas va presentar la ponència titulada “Valores en contextos de cooperación con varias alternativas ordenades” i el professor associat i doctorand del programa de matemàtica Aplicada de la UPC, Dani Samaniego la ponència “Game theoretical approach to determine feature importance. A practical case of use” corresponent al treball realitzat conjuntament ambla Dra. L. Davila-Pena i el Dr A. Saavedra-Nieves de la Universitat de Santiago de Compostela.