El projecte MERIT: reunió a Riga

13/06/2024

Després de gairebé vuit mesos des de la reunió a Tallinn, el projecte MERIT es va tornar a reunir aquesta vegada a la ciutat letona de Riga del 13 al 15 de maig de 2024. Situat al cor de Riga, la Universitat Tecnològica de Riga (RTU) va ser l'amfitrió de la reunió del projecte i el campus van oferir un marc ideal per a una trobada d'idees i pensaments.

13/06/2024

MERIT té avenços significatius en l'avenç de l'empoderament digital, amb assoliments concrets dels objectius proposats dels quals n'enumerem només alguns. El projecte ha establert un Consell Assessor de tres membres, que aporta experiència diversa, orientació estratègica i oportunitats de treball en xarxa, garantint l'èxit i la garantia de la qualitat del projecte. Els esdeveniments del projecte han comptat amb la participació de 1.948 persones (estudiants, experts i personal de diferents àmbits d'interès) facilitant debats fructífers i intercanvi de coneixements. Més de 50 empreses han contribuir al desenvolupament dels programes d'estudis, assegurant l'alineació dels programes de màster amb les necessitats del sector. Pel que fa a la visibilitat, MERIT s'ha relacionat amb 90 empreses i ha realitzat enquestes de necessitats d'habilitats a 39 empreses per informar el desenvolupament del programa. A més, la divulgació a nou membres del Centre Europeu d'Innovació Digital ha facilitat una difusió més àmplia dels resultats del projecte. Aquests assoliments mostren el compromís de MERIT amb la col·laboració, la millora d'habilitats i la innovació digital.

Tots aquests assoliments donen lloc al desenvolupament de quatre nous programes d'estudis i l'actualització d'un altre per satisfer les necessitats actuals i futures del mercat en competències digitals avançades. Totes les persones interessades en millorar les competències poden sol·licitar-se als programes d'estudi MERIT des de les nostres quatre ubicacions:

També hi ha l'opció de fer cursos de curta durada, en lloc de fer el programa d'estudis complet. Aquests cursos, oberts a tothom, van començar al juny del 2024.

Reunió del projecte

L'agenda va incloure debats, sessions de formació i exposicions dissenyades per millorar els resultats i la influència del projecte. Els socis del projecte van assistir a sessions sobre les millors pràctiques en una sèrie d'àrees tecnològiques, com ara la Internet de les coses (IoT), la ciberseguretat i la intel·ligència artificial (IA). L'objectiu principal de la reunió del projecte va ser utilitzar el coneixement i els recursos combinats per millorar els resultats i la influència del projecte MERIT. Els participants s'uneixen per accelerar el camí cap a l'excel·lència i la diversitat de les competències digitals creant un ambient de col·laboració i fomentant l'intercanvi de coneixements. És més important que mai desenvolupar habilitats i coneixements digitals a mesura que el panorama digital canvia. Els socis van tenir l'oportunitat de reunir-se, intercanviar idees i promoure junts l'agenda per a l'empoderament digital a la reunió del projecte a Riga.

A més de la reunió del projecte, també va tenir lloc la Reunió de Revisió, un moment molt important en el qual es va valorar els resultats del projecte i van ser revisats per dos experts, que van oferir valuoses recomanacions i reconeixement d'alguns assoliments significatius del projecte que podrien contribuir, també, a altres projectes.