La prova Cangur porta 150 alumnes de batxillerat a la UPC Manresa

Estudiants de set instituts del Bages han competit, el 21 de març, a l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) en la prova Cangur, una activitat matemàtica que a Catalunya organitza, des de 1.996, la Societat Catalana de Matemàtiques.

La prova Cangur és una activitat matemàtica impulsada per la societat internacional Le Kangourou sans Frontières per a estimular i motivar una àmplia majoria de l’alumnat i que està dirigida a estudiantat de cicle superior de primària i a secundària. A Catalunya l’organitza Societat Catalana de Matemàtiques.

Enguany, la UPC Manresa ha tornat a ser seu de la prova per alguns a alumnes de batxillerat del Bages. Degut a la pandèmia, l’organització d’aquesta prova es va adaptar a les circumstàncies i es va fer als instituts. Actualment alguns alumnes de batxillerat del Bages fan la prova a la UPC Manresa i la resta la fan als instituts.

Els participants han fet la prova repartits en diferents espais de la Universitat, durant l’hora i quart de la que han disposat per resoldre els 30 problemes proposats. Uns problemes amb resposta tancada, amb tres nivells de dificultat i cinc opcions de resposta per a cada un. Amb un format de concurs individual, l’objectiu autèntic del Cangur és que l’alumnat participi i dediqui una estona especial a divertir-se tot resolent els reptes plantejats. Els problemes es basen més en el raonament i l’enginy que en coneixements matemàtics específics.

La prova Cangur acaba cada any amb un solemne acte de lliurament de premis, al qual es conviden els 15 millors alumnes de cada nivell, que hi poden assistir acompanyats de la família i algun representant del centre. En aquesta edició l’acte d’entrega de premis està previst per al 27 de maig, a la tarda, a l’Auditori AXA de L’Illa Diagonal de Barcelona. A més, l’1% de millors puntuacions reben un diploma de menció honorífica i un obsequi.

Al juny, la UPC Manresa també farà un acte de reconeixement als millors classificats a les proves del centre.

TechLab Manresa
Descobreix tot el que podem fer per tu