L’equip Dynamics UPC Manresa fa història i s’endú la victòria a l’edició holandesa de la Formula Student

22/07/2024

L’equip Dynamics UPC Manresa, format per més de 40 estudiants de diferents graus en enginyeria de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM) de la UPC, ha guanyat la Formula Student Netherlands.

L’equip d’estudiants de l’EPSEM de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) ha tornat a sorprendre amb els resultats obtinguts a l’edició holandesa de la Formula Student, que ha tingut lloc del 13 al 18 de juliol al Circuit TT Assen. L’estiu comença ple d’emocions per a l’equip de la capital del Bages, que es va aventurar a participar a la primera competició d’enguany de la temporada internacional de Formula Student, i quina millor obertura per a la campanya del monoplaça DYN-08 que fer-ho aconseguint per primer cop a la història de l’equip la victòria general a una competició de l’estiu, podent així anar encara més enllà dels objectius previstos per part de l’equip.

Un cop es va presentar el vehicle monoplaça DYN-08 el passat 19 de juny, l’equip va centrar-se en la Formula Student Netherlands que, com de costum, és la primera competició oficial del calendari. L’equip de Manresa va disposar de poc menys d’un mes per acabar de posar a punt el vehicle per al viatje. Un temps que van dedicar, majoritàriament, a testejar i ajustar el set-up de la suspensió, la caixa de canvis i el motor. A més de preparar també les presentacions per a les proves estàtiques de la competició.

Aquesta inversió de temps ha donat els seus fruits, ja que la preparació del monoplaça els ha donat els següents resultats a les proves dinàmiques:

• P1 Skidpad
  • P2 Acceleration
  • P1 AutoX
  • P1 Endurance
  • P1 Efficiency

El ritme del vehicle des de la primera prova ja deixava veure que la feina feta durant aquesta temporada havia fet més d’un pas endavant. El domini respecte a la resta de monoplaces era clar. Uns resultats a pista que, tot i ser impressionants, han estat acompanyats de resultats consistents a la part estàtica de la competició:

• P2 Design Event
  • P3 Cost Event
  • P3 Business Plan

Aquesta insistència per part dels de Manresa en optar a posicions de podi a absolutament totes les proves de la competició els ha portat a finalment escalar fins a la primera posició general de la competició, consolidant el P1 Overall amb 969,10 punts; fita gairebé titànica, tenint en compte que s’ofereixen 1000 punts a cada competició entre totes les proves.

Amb els resultats que havien demostrat durant tota la competició, quan van arribar a l’última prova de la competició, l’Endurance, l’equip era conscient que amb tan sols creuar la línia de meta, eren campions. Tot i així, van decidir fer les coses com a l’equip li agrada, que és sense haver d’esperar a cap fallada d’algú altre. Per tant, es van fixar la fita de poder guanyar aquesta prova (conjuntament amb l’Efficiency, ja que es fan a la vegada), i així va ser, demostrant un ritme impecable per part del DYN-08 i els seus pilots, el cotxe va acabar els 22 km amb una diferència de més de dos minuts respecte al següent participant. Acabant així amb la certesa de ser campions absoluts de l’edició. Fet que es va confirmar un cop passada la inspecció posterior a la prova, un moment molt emocional per a tot l’equip, que, després d’haver viscut situacions més crítiques a Holanda, al cap i a la fi s’ha pogut desfer de l’espineta que tenien clavada.

Els objectius que s’han marcat per a la temporada són superar la mitjana de 500 punts en les competicions de l’estiu i lluitar per la posició del primer equip estatal en combustió. Segueixen treballant per a aconseguir-ho en les altres dues competicions en què participaran aquest estiu: la Formula Student Spain, de l’1 al 7 d’agost, on l’equip s’enfrontarà a casa amb el seu màxim rival per a la disputa del lideratge nacional a la categoria, i la Formula Student Alpe Adria, del 20 al 25 d’agost.