15/04/2020

Els Serveis Informàtics de la UPC Manresa han posat en marxa el servei d’escriptoris virtuals (VDI) per l’estudiantat de l’escola, que els permet executar des dels ordinadors de casa seva els programes que utilitzen a les aules informàtiques de la UPC i així poder desenvolupar les pràctiques acadèmiques amb normalitat.

14/04/2020

Fins el dia 23 estigueu atents al Stories d'Instagram de la BCUM perquè cada dia us plantejaran el #RepteBCUM, un concurs literari a Instagram amb motiu de la Diada de Sant Jordi d’enguany. Només cal que els seguiu a @bcum_biblioteca i hi podreu participar i qui obtingui més encerts s’endurà com obsequi un magnífic lot de llibres.

14/04/2020

La Fira de l’Estudiant de Manresa, que s’havia de celebrar del 15 al 18 d’abril al Palau Firal de la capital del Bages, fa una aposta important per tenir presència a la xarxa. A conseqüència de la crisi del coronavirus, el certamen no es programarà físicament aquest any. L’Ajuntament de Manresa, el Consell Comarcal del Bages, el Consell Comarcal del Berguedà, el Consell Comarcal del Solsonès, la Fundació Lacetània i els Serveis Educatius del departament d’Educació de la Catalunya Central, entitats impulsores de l’esdeveniment, aposten per reforçar la presència de la fira a internet en aquestes mateixes dates.

10/04/2020

La col·laboració d’empreses i particulars en la producció d’equips de protecció individual per a centres sanitaris i sociosanitaris ha de seguir uns patrons de fabricació perquè es puguin utilitzar. Aquesta col·laboració es concreta en la impressió 3D de pantalles de protecció facial i manetes de porta.

01/04/2020

La Univeritat Politècnica de Catalunya (UPC) a través de la Secció de Mines del Departament d'Enginyeria Minera, Industrial i TIC (EMIT) de la UPC Manresa, des d’inici d’aquest any, ha estat acceptada per formar part com a membre associat del Clúster per la Mineria Sostenible i Serveis Associats de la Península Ibérica (ISMC).

31/03/2020

El passat divendres 28 de febrer a l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) uns 60 estudiants van participar a la fase territorial de les 11es Olimpíades de Geologia de Catalunya, un concurs organitzat per la Asociación Española Para la Enseñanza de las Ciencias de la Tierra (AEPECT) i la Sociedad Geológica de España (SGA).

18/03/2020

Les dotze universitats catalanes han decidit impulsar la plataforma virtual UNIferia arran de l’ajornament per motius de seguretat sanitària del Saló de l’Ensenyament. D’aquesta manera, els estudiants de secundària del país podran trobar en un sol lloc informació sobre el ventall de graus i centres als quals poden optar per accedir als estudis universitaris. La plataforma està integrada per la Universitat Abat Oliba CEU, la UAB, la UB, la UdG, la UdL, la UIC, la UOC, la UPC, la UPF, la URL, la URV, i la UVic-UCC.

25/02/2020

Per tal de commemorar el "Dia de la dona i la nena a la ciència", el passat 13 de febrer l'Institut Guillem Catà i la UPC Manresa van organitzar una taula rodona titulada "Les dones i l'enginyeria", en el marc del programa Aliances Magnet que comparteixen.