12/07/2022

Els equips BCN eMotorsport, Dynamics UPC, EcoRacing, e-Tech Racing, i UPC Vilanova Formula Team posaran a prova els prototips que han desenvolupat al llarg del curs per a la Formula Student d’enguany. De cara a l’edició del curs que ve, la UPC comptarà amb un nou equip, l’EETAC FS Team, que ja treballa en la construcció del vehicle el qual, per primera vegada, representarà aquest centre docent en la competició internacional per a estudiants universitaris.

07/07/2022

Un consorci d’universitats, petites i mitjanes empreses (pimes) i centres de recerca liderats per la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) guanya un projecte competitiu per posar en marxa un màster internacional en l’àmbit TIC, que s’impartirà a l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM) a partir del curs 2024-2025. El projecte Master of Science in Smart, Secure and Interconnected Systems (MERIT) s’articula al voltant de l’àmbit de la Internet de les coses i incorpora aspectes punters com la intel·ligència artificial i la ciberseguretat, tots ells elements clau en la digitalització de les pimes. El projecte té un pressupost de 12,5 milions d’euros i està cofinançat al 50% per la Comissió Europea.

28/06/2022

Un acte festiu, que ha congregat la comunitat universitària, així com representants institucionals i d’entitats i empreses, ha clos la commemoració del 50è aniversari de la UPC, el 27 de juny, a l’Auditori del Fòrum, a Barcelona. A més dels diferents parlaments i de diverses interpretacions poètiques i musicals, s'ha fet repàs a algunes de les fites assolides en els darrers anys per aquesta Universitat, que es reivindica com el futur 'tech' de Catalunya.

22/06/2022

Amb la jornada de portes obertes que ha tingut lloc dimarts, 21 de juny, culmina el cicle de portes obertes de la UPC Manresa programat per al curs 2021-22 amb la finalitat de donar a conèixer l'oferta formativa de l'Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Manresa (EPSEM) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) a tots els estudiants que accediran a la Universitat a partir del proper setembre.

21/06/2022

Una cinquantena d'empreses han participat aquest matí a la jornada ‘Automoció i mobilitat sostenible a la UPC’ que ha tingut lloc al Centre de Formació Professional en Automoció de Martorell (CFPAM), en què la Universitat ha presentat el projecte de transformar aquest centre en un Campus de la Mobilitat Sostenible a Martorell. La jornada s’ha organitzat en el marc de les activitats del Míting d’Auto, CIAC Live, del Clúster de la Indústria de l’Automoció de Catalunya (CIAC).

16/06/2022

La UPC manté el seu lideratge entre les politècniques de l’Estat en la nova edició del QS World University Ranking, un rànquing que també posiciona la Universitat en el lloc 343 del món i en el 146 d’Europa. Destaca la 49a posició a nivell mundial entre les universitats que ofereixen estudis de mines gràcies al Grau en Enginyeria dels Recursos Minerals i el seu Reciclatge de la UPC Manresa.

14/06/2022

L'excel·lent sintonia que manté la UPC Manresa amb el teixit empresarial comarcal i de tot Catalunya propicia acords de col·laboració amb continuïtat en el temps. Un any més, els premis DENSO reflecteixen el compromís de l'empresa DENSO amb la UPC Manresa i el seu estudiantat.