Ofertes treballs fi d'estudis

Identificador de l'oferta: 330-00113

Modalitat: Universitat

Possibilitat de beca/finançament: No

Idiomes d'elaboració del treball:
  • Català
  • Espanyol

Descripció:

A partir de dades reals de vibracions, temperatura, paràmetres elèctrics i hidràulics procedents de diverses sensors instal·lats en bombes centrífuqes d'aigua de potències elevades d'Aigües de Manresa, i del seu històric d'avaries i reparacions, realitzar un treball de correlació entre els diversos paràmetres amb dos objectius, per una banda la millora del rendiment a partir de l'optimització del règim de funcionament, i per l'altra realitzar una prognosi de manteniment. A més a més es realitzaria una compararció entre les diverses fonts de dades a fi efecte d'establir-ne els requeriments mínims, per exemple en freqüència de lectura i resolució, i per estimar quina d'aquestes fonts és la òptima o recomanable a utilitzar en un futur.

Objectius:

Millora del rendiment a través de la variació del règim de funcionament a partir de l'anàlisi de les dades procedents dels sensors, manteniment predictiu, i establir un criteri de quins sensors utilitzar i amb quins requeriments.

Tasques a realitzar / Característiques:

Es treballarà amb dades reals pocedents de sensors instal·lats en bombes centrífuges de grans dimensions d'Aigües de Manresa. Es programarà utilitzant el llenguatge estadístic R.

Nombre d'estudiants: 1

Càrrega de treball:

600 hores

Requisits:

Predisposició al tractament de dades i a la programació.

Temàtica ambiental: No

Confidencial (informatiu): No