Dynamics UPC Manresa tanca la millor temporada de la seva història aconseguint grans èxits arreu d'Europa

20/09/2024

L’equip ha conclòs la seva temporada més exitosa fins ara, aconseguint grans resultats en diverses competicions de Formula Student per tot Europa.

Després de la presentació del seu vuitè monoplaça el juny passat, l’equip va treballar intensament en les darreres setmanes de proves per optimitzar el vehicle abans de la seva primera competició, que havia de tenir lloc a mitjans de juliol, per obtenir les últimes dècimes que podia oferir el prototip.

Formula Student Netherlands (FSN)

La primera cita del calendari europeu va ser la Formula Student Netherlands (FSN), celebrada al circuit de TT Assen del 13 al 18 de juliol. En tractar-se d'una edició tan comprimida, l'equip es va posar a treballar de seguida: el cotxe es va deixar a punt per a les proves dinàmiques i el temps sobrant es va dedicar a repassar les diferents disciplines estàtiques que també s'han de presentar durant la competició.

Els esforços van donar resultats excel·lents, amb Dynamics UPC Manresa destacant enfront d’equips de Madrid, Vigo i Tampere, entre d'altres. Els resultats en les proves dinàmiques van ser els següents:

• P1 Endurance
  • P1 Efficiency
  • P1 Autocross
  • P2 Acceleration

I en el vessant estàtic:

• P2 Cost & Manufacturing
  • P3 Engineering Design
  • P3 Business Plan Presentation

Aquests grans resultats van culminar amb la victòria general en la categoria de combustió amb 969,09 punts, a tan sols 30 punts del màxim atorgat. Encara dona més mèrit a aquesta victòria la gran diferència de punts amb els següents classificats, la qual ascendeix a 400 punts.

Formula Student Spain (FSS)

Després del que es va aconseguir als Països Baixos, l'equip tornava amb la moral molt alta i amb ganes de tornar a collir èxits en les competicions restants. El segon esdeveniment de la temporada va ser al nostre país, al Circuit de Catalunya, a Montmeló de l'1 al 7 d'agost.

Aquesta vegada, el nivell de competència era més alt, amb equips de les ciutats de Madrid, Brasov i València, aquesta última amb un dels millors equips d'Europa. Això va disposar una lluita molt emocionant per les posicions més altes, cosa que va fer FSS un dels esdeveniments més apassionants als quals havia assistit l'equip.

Tot i la il·lusió i la lluita emocionant per les posicions més altes, la competició va tenir un gir inesperat. L’organització va desqualificar el vehicle de Dynamics de l’última prova dinàmica, l’endurance, de manera injusta. Aquesta decisió va privar l’equip d'aconseguir una posició al podi general, atès que l’endurance atorga fins a 425 punts, incloent-hi la puntuació d’efficiency, que avalua l'eficiència del vehicle.

Malgrat aquest contratemps, Dynamics UPC Manresa va aconseguir grans resultats:

• P2 Autocross
  • P2 Business Plan Presentation
  • P3 Engineering Design

Amb un total de 484,7 punts, l’equip va assolir la quarta posició en la classificació general, un resultat que els va donar l’impuls necessari per afrontar l’última competició de la temporada.

Formula Student Alpe Adria (FSAA)

L’última competició de l’any es va celebrar a Croàcia, a la pista de proves de Rimac - Bugatti als voltants de Zagreb, del 20 al 25 d'agost. Cal destacar que aquesta edició de FSAA comptava amb l'assistència dels millors vehicles de combustió de l'any, com per exemple Arrabona-Győr (P1 FS East), Mòdena (P1 FS Austria), Transilvània-Brasov (P1 FS Spain) o Tessalònica (P2 FS Czech). Això va motivar l'equip a obtenir bons resultats i posicionar-se entre els millors d'Europa de la temporada.

A Croàcia els dies dedicats a l'esdeveniment eren escassos, així que tots els compromisos estaven molt concentrats. Això, més la pressió afegida pel gran nivell de la competència, va crear un ambient de màxim rendiment que va donar molt bons fruits. A la prova d’Acceleration, Dynamics va marcar el millor temps de la temporada amb 4,43 segons.

En altres disciplines dinàmiques no es va tenir la mateixa sort, com per exemple a l'Autocross, on per culpa d'un accident del vehicle que es trobava en pista, el monoplaça de Dynamics no va poder competir. Així i tot, els integrants es van refer i l'equip va aconseguir acabar l'Endurance l'endemà.

Després de la muntanya russa d'emocions que va ser FSAA només queda estar orgullosos dels grans resultats obtinguts:

• P1 Efficiency
  • P1 Business Plan Presentation

Amb aquestes tres primeres posicions i la resta de proves, l’equip va sumar 726,9 punts, aconseguint la quarta posició general, per davant d’equips com Arrabona-Győr i Transilvània-Brasov.

Una temporada històrica i nous reptes

Aquesta temporada ha estat la millor en la història de Dynamics UPC Manresa i reflecteix la gran evolució que ha patit l'associació, amb setze podis, incloent-hi nou primeres posicions i una victòria general als Països Baixos. Fa dos anys, l’equip ocupava la posició 250 al rànquing mundial, però ha aconseguit escalar fins a la posició 110 i competir de tu a tu amb els millors equips d’Europa i del món.

Ara inicia una nova temporada plena de reptes, com el canvi de la categoria de combustió a la d'elèctric. Així i tot l'equip es pren aquestes noves fites amb molta il·lusió i amb ganes de tornar a fer història.